lørdag 10. oktober 2009

Utfordring fra Caroline

1. Skriv 10 ting om deg selv:

- Jeg er en drømmer. Har mange store visjoner og tanker, og er vel egentlig ganske impulsiv av meg.

- Jeg får veldig lett dårlig samvittighet.

- Jeg gjør ofte ting som jeg angrer  på, selvom jeg  ikke trenger å angre. Henger ofte igjen med overstående utsagn.

- Jeg elsker virkelig vennene mine til verdens ende selvom jeg kanskje ikke er så flink til å uttrykke meg om det.

- Jeg skyr alle konflikter, og oppstår det krangel er jeg den første til å  ta alt med knusende ro, eventuellt til å sige forsiktig bort fra all opptøy. Jeg kan derimot fyre opp jeg også dersom det er noe ekstremt viktig og noe som jeg brenner for.

- Jeg  har en ambivalens hengende over meg til alle døgnets tider. Jeg vet ikke om det bare er spiseforstyrrelsen som styrer denne, eller om det faktisk er noe som har vært gjemt inni meg i alle år.

- Jeg er ofte blakk.

- Rydding og vasking er en daglig ting. Jeg har støv på hjernen! Alt bør helt se perfekt ut,  være perfekt og lukte godt. Men jeg har  da innsett at det ikke er noe i denne verdenen som heter perfeksjonisme. Så da får vi klare oss med det vi får.

- Jeg er livredd for å såre noen, og det føles ut som om jeg skal dø av fysisk smerte når jeg vet at jeg har påført noen smerte i en eller annen form (oftest psykisk - jeg er ikke så voldelig av meg).

- Jeg ble kastet ut i en helt ny verden da jeg ble tvangsinnlagt for første gang i November 2007. Da fikk jeg et virkelig slag i hodet, og det har rotet til alt oppi der. Nå prøver jeg å finne tilbake til den Iris jeg var for mange år siden. Et sånt slag skal visst ta sin tid å heles.

2. Legg ut et bilde som er et av dine beste minner. Fortell om det:

Dette er fra konfirmasjonen min. Dette er et av mine beste minner fordi min mor smiler. På ekte. Det er et sjeldent syn for min del, og jeg kan kun huske tre ganger i mitt liv hvor jeg virkelig at sett dette smilet. Så genuient og nydelig. Lykkelig.

3. Legg også ut et bilde du liker, og fortell hvorfor:

Dette bildet liker jeg fordi det sier noe om at jeg har noen sm bryr seg såpass om meg (blandt andre) til å for alltid bære mitt navn på kroppen.

4. Også et bilde du IKKE liker, og hvorfor du ikke liker det:

Dette bildet liker jeg ikke fordi det var på denne tiden jeg innså at alt håp var ute. Man kan formelig se at øynene mine ikke inneholder et eneste lite snev av håp engang. Dette er nå mange år siden, før jeg ble introdusert til den "nye" verdenen bestående av sykehus, bekymring og psykriatiske avdelinger. Syk var jeg, men ikke like visuelt som den smerten som bygget seg opp innvendig.

5. Så utfordrer du fem til:

-Thea

- Karianne

- Ida

- Karoline

- Siri

2 kommentarer:

  1. Det siste bildet ga meg en vond klump i halsen.. Jeg gjenkjenner den smerten jeg ser, og den "behandlingen" du har blitt utsatt for hittil, var virkelig det siste du trengte... Det gjør meg så vondt at ingen har forstått...
    Og det første bildet er så nydelig. Kjenner tårene presse på her jeg sitter. Du er så vakker, Iris <3
    Vi SKAL finne tilbake til oss selv

    Glad i deg <3

    SvarSlett
  2. tar utfordringen da jeg får opp min blogg! klem

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord til meg :)