mandag 28. september 2009

En illusjon av glede

Ekte glede, hva er det? Jo, jeg har følt ekte glede, flere ganger og senest de siste dagene. Ekte glede. Jeg føler ekte glede over å ha så fantastiske venner, ekte glede over å ha en fantstisk familie, og sist men ikke minst; ekte glede over å ha en fantastisk liten hund å dele hverdagen med. I skrivende øyeblikk har lillegutt sneket seg opp i fanget mitt som han ofte gjør. Jeg sitter alltid med en pute på magen (don't ask why; muligens for å beskytte meg selv?). Uansett, han sniker seg alltid inn mellom puten og magen min, og legger seg deretter strekk ut der. Jeg kjenner det vesle hjertet hans slå mot brystet mitt og da kjenner jeg virkelig hvor heldig jeg er.

Men tilværelsen kan likevel gi oss et preg av falskhet. Bitter glede. Egentlig så er alle gode ting foruten overnevnte en illusjon av glede. Jeg kjenner ikke den følelsen av eufori som jeg får av disse tingene. Det er bare tomt innvendig selvom jeg i øyeblikket kan kjenne glede strømme gjennom årene mine, men så blir jeg bare kald og alt av følelser forsvinner. Kan ikke være trist, ikke sint, ikke glad og ikke lykkelig. Jeg vet at dette er anoreksiens verk, hvordan og hvorfor kan jeg ikke helt sette fingeren på, men jeg vet at det er et faktum.

Jeg kan ikke være meg selv før jeg har kommet meg ut av dette levende helvetet. Akkurat nå føles det som om jeg eksekverer min egen dødsdom. DOG det blir ingen dødsdom! Ikke på meg! Ikke av dette! Men veien til frihet er tydeligvis fylt med lignende faktorer.

Håp. Jeg har håp og tviholder på det. Jeg mister aldri håpet, og det må ikke dere gjøre heller!

Tilslutt vil jeg avslutte med en liten tekst. Så mye sannhet, ømhet og håp i denne sangen. "Du kan ødelegge meg og gi meg arr, men jeg vil alltid komme tilbake! Du vil aldri kunne knekke meg!"

Mr. Muscle forcing bursting 
Stingy thingy into little me, me, me 
But just "ripple" said the cripple 
As my jaw dropped to the ground 
Smile smile 

It's true I always wanted love to be 
Hurtful 
And it's true I always wanted love to be 
Filled with pain 
And bruises 

Yes, so Cripple-Pig was happy 
Screamed " I just compeletely love you! 
And there's no rhyme or reason 
I'm changing like the seasons 
Watch! I'll even cut off my finger 
It will grow back like a Starfish! 
It will grow back like a Starfish! 
It will grow back like a Starfish!" 

Mr. Muscle, gazing boredly 
And he checking time did punch me 
And I sighed and bleeded like a windfall 
Happy bleedy, happy bruisy 

I am very happy 
So please hit me 
I am very happy 
So please hurt me 

I am very happy 
So please hit me 
I am very very happy 
So come on hurt me 

I'll grow back like a Starfish 
I'll grow back like a Starfish 
I'll grow back like a Starfish 
I'll grow back like a Starfish 

I'll grow back like a Starfish 
I'll grow back like a Starfish 
I'll grow back like a Starfish 
I'll grow back like a Starfish 
Like a Starfish...

7 kommentarer:

  1. Det er virkelig kjekt å lese du er lykkelig. men ikke er det lett. anorexien vil vri seg en stund til, prøve å vinne deg tilbake. men du har bestmt deg du skal klare har tro på deg vennen <3
    var kjempe kjekt å se deg igjen på lørdag.
    love you always <3
    klem fra Gina.

    SvarSlett
  2. kjære iris

    det er som regel de små gledene i livet som gir mest glede. og vi må lære å se bedre etter dem tror jeg, for de ligger der og venter på oss. Vi må bare kunne kunsten å se etter dem.

    ja, det hele bunner og grunner i anoreksien for din del, og bulimien for min del. Men sammen er vi sterke vennen, vi skal pokker ikke la dette bli vårt fall. Vi skal opp og fram.

    En av mine bestevenninner flytter ned til sandnes nå i oktober, og ergo har jeg mange grunner til å komme til stavanger nå. Henne, deg, trine, og kristine. Jeg kan nesten ikke vente med å komme på besøk.

    veldig glad i deg Iris <3

    SvarSlett
  3. Ekte glede er en fantastisk følelese <3
    Håper du får masse mer av den :')
    Du er sterk vennen, virkelig =)

    Bare en viktig ting, ta en titt innom! :
    http://cajjolinee.blogspot.com/2009/09/attention-please.html

    SvarSlett
  4. Du er utfordra på min blogg ;)

    SvarSlett
  5. Hei Ensom :) Vil bare si at jeg tenker på deg. Det er bra å høre at du har håp, hold på det! Ønsker deg all lykke, og frihet :)

    Stor klem fra Campanita <3

    SvarSlett
  6. Anthony & The Johnsons <3

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord til meg :)