mandag 21. desember 2009

Oppdatering fra ei jente med håp (men likevel med mye smerter og vond)

Først av alt må jeg takke så enormt for alle de fine kommentarene dere har kommet med i det siste. Det har gledet meg å lese deres vakre ord, og det å høre at jeg gir samtlige håp og tro på en bedre tilværelse, gjør alt jeg har vært igjennom verdt det. For hadde jeg ikke erfart dette, kunne jeg aldri hjulpet på samme måte, og da ville jeg nok heller ikke vært bevisst på hvor mange som faktisk sliter så mest sannsynlig hadde jeg ikke hjulpet på noen måte. Så tatt i betraktning skal jeg være glad for at jeg har vokst på det jeg går igjennom, og være takknemlig for at jeg fortsatt er i live.

Jeg må beklage for jeg ikke har skrevet her på en lang stund. Jeg har tenkt på det flere ganger at "nå" skal jeg skrive, men det har liksom aldri blitt. Føler ikke jeg har hatt nevneverdig gode ting å komme med, og av erfaring har jeg lært at negativitet bør man få ut på en annen måte enn å syte og spre eder og galle til mennesker som trenge håp og glede. Så da har jeg spart dere for det :) Som dere kanskje skjønner så er jeg litt inne i den sirkelen der jeg helst vil se positivt på både verden og det den har å tilby. Et problem er til for å løses, og uten problemer ville hverdagen vært kjedelig.

"Verden er så stor, det er så mye å oppleve. Ting kan være så fantastiske. Jeg er så gira på livet, og jeg vil at dere ska oppleve alt det gode! Det triste og vanskelige må gjemmes bort, det må fokuseres på alt det kule!"

Men litt over til realiteten på et annet plan.

I dag har jeg opplevd noe av det hittil verste i forhold til smerter og fysisk tilbakeslag. Våknet flere ganger i natt på grunn av ryggsmerter, trodde jeg bare lå skjevt, men smertene var der også etter at jeg sto opp. Ikke veldig vonde, men ubehagelig. I bryst og nede i ryggen på venstre side. Det laget også en litt merkelig lyd ved dype ånderett. Gikk ut en tur og smertene ble verre, gikk da inn i en butikk for å varme meg og kjøpe ølgjær før jeg tok fatt på hjemveien. DA ble det virkelig ille og jeg trodde seriøst jeg hadde hjerteinfarkt! Jeg offet og stønnet og bar meg helt åpenlyst og kunne ikke annet enn å ta meg for hjertet og håpe jeg kom meg hjem. Innendørs roet smertene seg, og tidligere på kvelden var det bare en svak ubehagelig smerte i brystet.

Er litt redd i skrivende stund. La meg for å sove for en times tid siden, men det var så ubehagelig at jeg bare måtte stå opp og prøve å finne informasjon om hva som skjer med meg nå. Har fortsatt smerter i bryst/hjerte og skuldre/nakke, og når jeg ligger hører jeg en tydelig bilyd fra hjertet(?). Det er fryktelig ekkelt og hører ut som en blanding av luft og vann kanskje.

Leste litt nå, og lurer på om det kan være Hjerteposebetennelse??

Uansett, lite jeg kan gjøre nå uansett, det er jo midt på svarteste natten (sliter med insomnia for tiden). Så jeg pøser ut med litt kjekk lesing jeg.


I går fikk jeg det for meg at jeg har fått litt antydning til pupper (ikke pupper da, men jeg har jo vært HELT flat lenge nå) så i dag har jeg søkt litt rundt og funnet ut at man kan få større bryster ved bruk av p-piller. Er det noen som har erfaring med dette? Lurer på om jeg skal få resept? Går vel litt opp i vekt med det også kan jeg tenke meg.

Nå i kveld har jeg faktisk funnet ut at magen min begynner å få igjen normal "konsistens" også - Ikke noe så mange tenker på tror jeg, men jeg har vært så ufattelig dehydrert at jeg var helt ru, hvit og tørr på magen, og det flasset! Nå er den myk å ta på! Og litt rund :P


Dagens gladmelding:

I morgen får jeg en katt *hjerte*


Skal poste et bilde. Det er ikke pent. Av meg for litt siden etter en real tur på byen, hvor jeg fikk utallige kommentarer om at lårene mine var tynnere enn andres armer. Jeg visste jeg ikke var helt normal størrelse, men kunne det være så galt da? JA! JA, virkelig! Her er et screenshot fra en film, og dere kan jo dømme selv.





Jeg syns iallefall at det var ekkelt å se på, og vil heller ha litt former og kunne nye livet fremfor å være skral og syk, uten noen mulighet for langsidig lykke..

You judge.

Carpe diem! Og nyt for all del førjulstiden! :) Det er ikke mange dagene igjen nå :)

18 kommentarer:

  1. Oj da. Det var ikke pent for å si det sånn.

    SvarSlett
  2. Det er jeg fullstendig klar over...

    SvarSlett
  3. Off, dem smertene hørtes skikkelig skumle ut :/
    Visst det fortsetter, så kansje du skulle tatt deg en tur til legen? *klemme*
    Awww, måtte smile litt med det ang pupper ;')
    SØTAAA!! <3 <3 <3 *tihii*
    Håper du også får en fin førjul's tid vennen,
    er du ferdig med julegaver?
    Med hvem & Hvor skal du feire jul i år?
    Hvordan takler du juletiden med all maten?
    STOR jule klem <3

    SvarSlett
  4. fint å høre i fra deg:) håper det ikke er noe alvorlig og at smerten gir seg, ha en kjempe fin jul:)

    SvarSlett
  5. hei gullet <3

    Jeg håper virkelug ikke det er noe alvorlig med deg..og så håper jeg de kan finne ut av det om det ikke gir seg.

    Ja,Iris, du er veldig tynn på det bildet, og det er du nå også..men jeg synes jo det er bra at du har fått antydning til pupper da;), og at magen ser bedre ut :)

    Håper du også klarer å nyte jula, og at du hvertfall får i deg noen næring. Jeg vil også se deg ha et avslappet forhold til kropp,vekt og tanker, og en langsiktig lykke. Du fortjener det vettu, like mye som alle andre.

    Veldig glad i deg vennen <3

    ps: tusen takk for nydelig julekort!!! Da ble jeg glad da :D

    *klem*

    SvarSlett
  6. Så fint å lese et innlegg hvor du viser HÅP. Jeg synes du alltid har vært så flink til å se etter håpet. Hold fast i det! <3

    GOD JUL!

    SvarSlett
  7. hei :-)så godt og lese det du skriver,det gir meg mot og styrke til og kjempe for og ikke la sf få vinne.håper du får en fin jul.
    klem

    SvarSlett
  8. Du er den beste Iris! Stå på, u can do it:D
    kjempegla i dg snuppa mi.
    klem aina

    SvarSlett
  9. Takk for at du deler dette med oss.
    På den måten får du frem at det ikke bare
    er "fryd og gammen" ved en sf.
    Ikke det at jeg ikke vet alvorligheten og komplikasjonene som kommer fra SF, but you get my point.

    Håper du får en trivelig jul med dine kjære, Iris. Håper du klarer og kose deg så godt som mulig.
    Store, store tanker fra Andrea<3

    SvarSlett
  10. Jeg er så enig med Liljen, nemlig det at du skriver om håp. Jeg håper, men jeg tror også at du kommer deg ut av dette. Du er et helt annet sted nå mentalt enn du var for et år siden, tenk hvor du kan være om enda et år! Klem Kontrollgal

    SvarSlett
  11. Du er virkelig utrolig tynn:( Men jeg tror og håper du er på bedringens vei.
    Masse lykke til videre:)

    SvarSlett
  12. Jeg likte sitatet i brunt!:)

    SvarSlett
  13. Hei Iris! Leser bloggen din av og til, og synes du er en nydelig jente som er utrolig flink til å sette ord på tanker og følelser! Skulle gjerne lest mer som du har skrevet. Er de eldre innleggene - de du skrev før bloggen ble stengt - slettet, eller ligger de her noe sted?
    Juleklem :) Mia

    SvarSlett
  14. hei :D
    fru pranoia så e på plass vennen. Gina for faktisk.
    må få sei det du seie om de plagene og smertene, eg blir rett og slett pranoide og redd.
    gå å få sjekkt det.
    kan ver me deg <3

    å du e virkelig så sterk og så flink. så spres så mye positive ting uten om.

    du ska bli bedre mye bedre ^^

    syns du e nydlige uansett <3

    savne deg vennen <3 gla i deg klem Fra Gina.

    SvarSlett
  15. Hei!
    På skolen driver jeg med en oppgave om spiseforstyrrelser og jeg lurte på om jeg kunne bruke noe av det du har skrevet på bloggen og stille deg noen spørsmål? Du skal selvfølgelig få bestemme selv om du vil svare på disse spørmålene.
    Hadde vært utrolig fint om vi kunne bruke deg, for historien din er virkelig sterk!
    STÅ PÅ!

    (Hadde vært supert om du kunne svart på min blogg)
    Vennlig hilsen Rebekka :)

    SvarSlett
  16. Supert at du vil ta deg tid til det!
    Har lagt deg til ;)

    SvarSlett
  17. Synest du var søt sånn jeg ;) men kanskje en liten smule for tynn? ser liksom ut som om du er sånn 10-11 år da :S MEn Lykke til videre <3

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord til meg :)