søndag 21. mars 2010

Et lite innslag..

Hallo verden! :)

Først av alt vil jeg gjerne beklage for at jeg ikke har skrevet noe på mange uker. Det har skjedd mye i det siste, og jeg har rett og slett ikke hatt energi eller tid til noe annet enn akkurat det jeg har fått gjort.

Jeg har hatt en fin periode matmessig, og lagt på meg ytterligere et par kilo. Jeg ser meg selv i speilet og gremmes av det jeg ser, men på den andre siden så følte jeg meg iallefall ikke bedre av å veie 20 kg mindre.


I det siste har jeg fått en del av de gamle tankene og følelsene tilbake, og det stresser meg. I går klarte jeg ikke å motstå fristelsen til å jogge, og denne gang var grunnlaget for turen dessverre det samme som før. Altså, jeg løp for å forbrenne kalorier, ikke fordi jeg hadde lyst. Basert på dette og en del andre "småting", ble gårsdagen ganske langtekkelig og ensformig for min del. Jeg klarte ikke å nye de små øyeblikkene.

Apropos små øyeblikk. Jeg lever for dem! Det å kunne ta seg en tur på kafé med gode venner, drikke en kopp te med bestevenninna, piknik på fjellet med hund og venner, koselige byturer og mye i den retningen. Spesielt må jeg få nevne morgenturene med hunden de dagene solen skinner. Jeg har musikk på ørene, kobbelet til en herlig hund i den ene hånden og en kopp kaffe i den andre. Lukten av vår sniffes inn, mens melodien på en Bob Marley sang styrer alt som skjer rundt en.


Jeg har egentlig veldig mye jeg vil si, men jeg tror jeg oppdaterer skikkelig en gang snarlig.

Ellers vil jeg takke alle for fine kommentarer og gode ord. Dere hjelper meg mer enn dere er klar over tror jeg.





Selv om jeg ikke er glad i meg selv på den måten jeg ønsker, vil jeg heller se sånn ut:








Enn sånn:



25 kommentarer:

  1. Det er så fint å se at det går fremover med deg! Du er nydelig!

    J - 18

    SvarSlett
  2. du skal være stolt av deg selv:) det er så gøy å se at du er bedre :) lykke til videre :) følger deg med jevne mellomrom ;) klem lina...

    SvarSlett
  3. Jeg blir så glad av å se deg smil et ekte smil kjæreste Iris,å se deg leve livet,og ha det så mye bedre med deg selv.

    <3 <3 <3

    SvarSlett
  4. Har ikke lest bloggen din så veldig lenge, men du virker som en vakker jente! Stå på :)

    SvarSlett
  5. Du er nydelig! Og jeg er glad det går fremover med deg :) Håper gamle tanker ikke får overtaket på deg igjen; du har kommet så langt (og er virkelig en inspirasjon) !
    Stor klem <3

    SvarSlett
  6. Du er ei sterk jente. utrolig sterk. du er blitt vakker. først da jeg leste bloggen din, fikk jeg tårer i øynene, ble sjokkert. ble så trist. men nå, har jeg gledes tårer i meg. you go girl
    Xoxo

    SvarSlett
  7. <3 stå på

    du er utrolig vakker nå! MYE penere enn de gamle bildene!

    SvarSlett
  8. Herregud, så nydelig du er nå!! Håper du vet det selv <3

    SvarSlett
  9. Jeg får gåsehud over hele meg ved å lese og se bilder av deg nå, du ER SÅ NYDELIG, og jeg blir så utrolig glad og stolt av å se bedringen din! Klart det er kjempetøft og vanskelig, men alt i alt. Det er så sterkt å se!!

    SvarSlett
  10. Du ser helt NYDELIG ut nå!! :')
    Håper du ikke får tilbakefall for fullt,
    syns du er sterk Iris!! <3

    SvarSlett
  11. Hei Iris :)

    Ja, det har vært lenge stille fra deg. har prøvd å få tak i deg nå i en lenger periode, men du har vært helt stille. starta å bli bekymra.

    Det er bra du legger på deg, at du får litt av livsfnisten tilbake. Det er desverre slik at livet har mange opp og nedturer. Desverre får andre mer nedturer en andre. Det er slikt enn ikke kan styre selv.

    Men jeg er helt ening, du ser mye bedre ut nå på bildene enn du gjorde før. Før var du jo kun mager og blek, nå ser du frsikere ut og har mer farge.

    Tror hunden har hjulpet deg mye p årett vei, siden da har du ikke bare deg selv å tenke på, men et annet lite vesen som trenger deg. Siden det er bare bra om du kommer deg ut å går litt turer, men det med jobbing burde du vente med.

    Om du jogger for å forbrenne kalorier, forbrenner ikke du fett, siden du har ikke noe å forbrenne. Hva som skjer med kroppen din orker jeg ikke gå inn på her og nå, sidem litt kompelisert, så om du lurer for du heller spørre meg en gang.

    dette var bare en liten hilsen fra meg.

    masse klemmer fra Ine Alice

    min blogg:
    http://www.inealicesverden.blogg.no

    SvarSlett
  12. førsk vil jeg få si jeg blir glad av å se deg nå som du ser ut nå. du er kommer kjempe langt og jeg beundrer deg.
    skjønner veldig godt hvor vansklig det er!
    men du er kommet langt.

    heng in there <3

    bedre skal det blir vennen <3

    savner deg og er glad i deg.

    masse klemmer fra Gina <3

    SvarSlett
  13. Stolt av deg! Du gjør mye viktig for det fremtidige deg nå!

    SvarSlett
  14. WOW! Du ser helt fantastisk ut!

    Det er lenge siden jeg var innom bloggen din. Da leste jeg og var bekymret helt uten å kjenne deg. Jeg var dårlig selv, forfallet var stort.
    Nå dumpet jeg innom her igjen. Jeg så på bildet av deg i snøen der og tenkte; hvem er det for en vakker person? Dæven, det er jo deg!

    Herregud, kommer ikke over hvor pen du er.
    For en jobb du har gjort! En inspirasjon. Jeg sitter her med ambivalensen og må velge snart. Jeg har valgt rett en lang stund, fått hjelp og er nå på egenhånd. Det er vanskelig, men å se deg, det gir absolutt håp.

    Jeg vil aldri bli så pen som du er, men jeg kan muligens bli en penere versjon av meg selv. Jeg håper det.

    Takk for jobben du har gjort - for den har du gjort for deg selv - men også for meg uten at du vet det.
    Ta vare på deg selv! Igjen; du er vanvittig pen og ser så vital ut! =)

    SvarSlett
  15. Iris, du er så utrolig vakker. Det lyser varme fra hjerte ditt og det har det alltid gjort. Du er den aller aller besteste Irisen i hele verden og jeg er utrolig glad og stolt av deg.

    Mette

    SvarSlett
  16. Du virker utrolig sterk. Tro meg, recovery er virkelig verdt strevet med å bli frisk igjen. Det ligger mye skam i å bli frisk igjen, men etterhvert som man blir helt frisk blir livet helt herlig. Fortsett å kjemp videre. :)

    http://thelotusness.wordpress.com

    SvarSlett
  17. Hvordan går det med deg? :)

    SvarSlett
  18. DU MÅ OPPDATERE! =)

    SvarSlett
  19. du e nydelig.

    oppdater snart da :))

    SvarSlett
  20. hei iris!
    Jeg har selv slitt med det samme som deg, og nå har jeg gått opp 12kg, føler meg fæl rett og slett.. jeg ser tilbake på bilder og føler meg rett og slett fæl nå.. Når folk sier: så bra du har lakt på deg", blir jeg kvlam innvendig.. og tenker: nei, fader det skal bort igjen.. men jeg er glad du har kommet deg på rett vei, selv om tanken alltid er i hodet ditt sikkert.. sånn som meg.

    SvarSlett
  21. Håper alt er bra med deg og at vi hører(/leser) et lite hei og hallo snart :)

    SvarSlett
  22. Hei Iris.

    Har vært gjennom en del av de samme tingene som deg. Og det er IKKE lett, Men det som hjalp meg var å få seg en type/kjæreste.
    Da ble alt litt bedre. ps du er nydelig

    SvarSlett
  23. Korleis har du det, du vakre? :)

    SvarSlett
  24. Hei :) Jeg er en jente på 15. Har sliti med det samme som deg i omtrent tre år nå. Jeg blir utrolig inspirert av hvordan du har klart å bli så bra! Jeg har det utrolig vanskelig med å spise, men når jeg leser bloggen din, så skjønner jeg at jeg kan klare det hvis jeg faktisk vil! Men problemet mitt er at jeg ikke vil spise. Jeg vil ikke legge på meg. Jeg klarer ikke det. Jeg har ikke gått på vekta på, gud vet hvor lenge. Har klart å legge på meg litt, men jeg liker det ikke. Jeg føler meg litt bedre når jeg leser om hva du har gått igjennom og hvor bra du har klart deg til slutt, for da skjønner jeg at alt håp ikke er ute. Husk at du ser utrolig nydelig ut, og du burde være stolt av deg selv!

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord til meg :)